فرصت شغلی بهتر

هیچ‌گاه روزهای ابتدایی «بیکار شدن» را فراموش نمی‌کنم. روزی در بیکارترین حالت ممکن درحال تماشای تلویزیون بودم. همیشه مستندهای راز بقا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در یکی از آن‌ها، زندگی جوجه‌هایی از انواع پرنده‌ها را بررسی می‌کرد که بنا به دلایل مختلفی از لانه به بیرون پَرت می‌شدند. در نگاه اول اتفاق دردناکی است. اما نقطه اشتراک این جوجه‌ها «یادگیری پرواز» بود. موقعیت آشنایی که برای خیلی از افراد در طول زندگی اتفاق می‌افتد. مهم نیست در لانه باشیم یا نه، گاهی زندگی ما را وادار می‌کند که بهتر باشیم و فرصت شغلی بهتر را کشف کنیم.

از بیکار بودن نترسیم

همه افراد بنا به دلایل مختلف شغل خود را از دست می‌دهند. پارامتری که در این پروسه اهمیت دارد، آمادگی بالا برای دریافت یک شغل جدید است. این آمادگی بالا، یکی از توانایی‌هایی است که باعث می‌شود افراد از بیکاری واهمه نداشته باشند و به دنبال فرصت شغلی بهتر باشند. فراموش نکنید جوجه‌هایی که از لانه به بیرون پرت می‌شوند، برای اولین بار ترس از سقوط دارند ولی در ادامه بهتر و بهتر می‌شوند. آن‌ها یاد می‌گیرند که بال‌های خود را با سرعت بیشتری به حرکت دراوند و زمان اوج گرفتن و فرود را به خوبی موقعیت‌سنجی می‌کنند.

بیکاری را به دو صورت تعریف می‌کنیم:

امروزه بیکار با بیکار تفاوت دارد. یعنی چی؟ 

بیکاری که کار بلد نیست

  • افراد بیکاری که توانایی یا مهارت خاصی ندارند.
  • معمولاً برای کارهای ساده آمادگی دارند.
  •  به دنبال داشتن رزومه هم نیستند و اصلاً نیازی به آن ندارند.
  • کارفرما توقع کارهای پیچیده را از آنها ندارد .
  • امتیاز خاصی هم برای شغل‌شان در نظر گرفته نمی‌شود.

بیکاری که کار بلد است

  • افراد بیکاری که تحصیلات و مهارت ویژه‌ای دارند.
  • از توانایی خود اطلاع دارند و می‌دانند که برای کدام موقعیت‌های شغلی مناسب هستند.
  • سعی در تقویت رزومه خود دارند و به دنبال تجربه‌اندوزی هستند.
  • کارفرما برای آن‌ها تسهیلات ویژه‌ای در نظر می‌گیرد.
  • در کل آن‌ها برای پیشرفت خود و پروژه‌شان محیط را فراهم می‌کنند.

کدام خطرناک است؟

هیچ کدام! بله، هیچ کدام خطرناک نیست و برای هر دو مدل فرصت شغلی بهتر فراهم است. تفاوت اصلی در راه رسیدن آن‌ها به عنوان شغلی جدید است. به‌صورت خلاصه، دسته اول باید در فکر یادگیری مهارت جدید و دسته دوم به فکر تقویت و به‌روز کردن اطلاعات و توانایی‌های خود باشند. امّا یک روش ساده و مشترک برای هر دوی این دوستان وجود دارد که در ادامه معرفی خواهم کرد.

بیکار نباش، Open To Work باش

فرصت شغلی بهتر

اگر با شبکه اجتماعی لینکدین آشنا هستید، اصطلاح Open To Work باید برای شما آشنا باشد. این اصطلاح در نوار سبز رنگی دور پروفایل شما در لینکدین اضافه می‌شود. Open To Work یعنی که شما به دنبال کار جدید هستید و شرکت‌ها و مجموعه‌های جویای کارمند را در جریان قرار می‌دهید. محیط لینکدین به گونه‌ای است به خوبی رزومه و قابلیت‌های شما را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. همچنین به راحتی می‌توانید افرادی را که تخصص‌هایی مشابه شما دارند را جستجو و از تجارب آن‌ها استفاده کنید. پس اگر به دنبال فرصت شغلی بهتر هستید و هنوز عضو Linkedin نیستید، این شبکه اجتماعی فوق‌العاده را از دست ندهید.

دست به کار شوید، پیش به سوی فرصت شغلی بهتر

پس اگر 

  • مهارت شغلی خاصی دارید
  • می‌توانید آموخته‌های زمان تحصیل خود را به‌کار بگیرید
  • هیچ و هیچ و هیچ مهارت و دانشی ندارید (که در این رزوها بعید است)

و از جرگه شاغلین عقب مانده‌اید، لقب «بیکار» را از خود دور کنید و فرصت کسب موفقیت را از دست ندهید. شاید با توجه به جایگاه فعلی، شغل موردنظر شما کمی دور از دسترس باشد؛ ولی اگر یادگیری مهارت جدید را در کنار یک عنوان شغلی ساده شروع کنید، نتایج فوق‌العاده‌ای در انتظارتان خواهد بود.

راستی اگر مهارت و توانایی خوبی در زمینه‌های مختلف دارید و یا به دنبال تقویت آن هستد، لینکدین یک محیط فوق‌العاده را برای کسب فرصت شغلی بهتر در اختیار شما قرار می‌دهد. در مقاله‌ای جداگانه بیشتر در مورد این شبکه اجتماعی صحبت خواهیم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *