افزایش بازدید نوشته‌های وب‌سایت‌

شاید اولین کسی باشم که اهمیت سئو را نه تنها در افزایش بازدید نوشته‌های وب‌سایت‌ بلکه در لحظات زندگی‌ام احساس کردم. اما چگونه؟ حکایت زیر را داشته باشید.

حکایت یک روز سئوشده در دفتر مدرسه نویسندگی

همه چیز از یک قرار ازپیش‌تنظیم‌نشده با شاهین کلانتری در دفتر مدرسه نویسندگی شروع شد. موقعیت مکانی ساختمان دفتر جایی است شبیه به مخفیگاه‌های خانه‌های‌های تیمی در جمهوری سوسیالیستی یوگسلاوی سابق. همیشه افرادی با دسته‌دسته کاغذهای چاپ‌شده در ساختمان در حال رفت‌وآمد هستند. جعبه‌های کتاب زیادی هم بانظم‌وترتیب کنار هم نشسته‌اند.

از راهرو عبور کردم و بعد از کمی ور رفتن به خودم در داخل آسانسور، پشت درب دفتر حاضر شدم. کلید زنگ کوفتی را چند بار کوفتم. خبری نبود. به انگشتانم متوسل شدم و صدای تق‌تق در راهرو طنین‌انداز شد. کم‌کم صدای نازنین‌استاد از پشت در به گوش رسید. صدایش همین‌طور نزدیک‌تر شد و درب را با یک لبخند زاویه‌دار گشود.

با دستش تعارف «لطفا بنشین» زد. جایی در میان مبل‌ها یافتم که هنوز توسط کتاب‌ها اشغال نشده بود. استاد همان‌طور که مشغول مکالمه بود، با یک دستش چیزهایی می‌نوشت و با چشمانش با من احوال‌پرسی می‌کرد. دیدن استاد بدون «ساس‌بند» برای چشم‌هایم غریب بود. نمی‌دانم اسمش را درست می‌گویم یا خیر. ولی در بیشتر مواقع دو خط عمودی از شانه‌هایش تا شلوار متصل است.

همیشه اسباب پذیرایی در دفتر مدرسه با انبوهی از کتاب‌های نفیس فراهم است. روی میز پذیرایی به جای شیرینی و این‌داستان‌ها، آثاری از عمران صلاحی بود. البته که استاد کمی بعد با یک جعبه شیرینی فرداعلا از خجالت معده من درآمد. بوی کتاب کیفورم می‌کرد و ذهنم آماده میشد برای نوشتن و نوشتن.

خُب حالا که چی؟

اینکه موضوع قرار ما چه بود و درباره چه حرف زدیم را روی طاقچه بگذاریم. حال‌وهوای دفتر مدرسه نویسندگی از ورود به میدان انقلاب تا همان دفتر شبیه به دفتر حزب کروات‌های شورشی در یوگسلاوی، ذهن و مغز من را به سمت «نوشتن» سوق می‌داد. این ترفند همان چیزی است که سئوکارها برای افزایش بازدید نوشته‌های وب‌سایت‌ استفاده می‌کنند.

همه چیز در محیط وب‌سایت باید ذهن شما را آماده کند تا محتوای آنجا برای مخاطب قابل‌درک باشد. از طراحی بصری و تصاویر گرفته تا فهرست موضوعی مطالب وب‌سایت. در کنار تحقیق کلمات کلیدی و لینک‌دهی مرتبط باید نقشه سفر مشتری در وب‌سایت را نیز سئو کرد. شما برای صحبت با افراد دورواطراف‌تان کلی نقشه می‌کشید که چه بگوید و چه کنید، آیا وقت آن نرسیده که برای نوشته‌های وب‌سایت‌تان برنامه داشته باشید؟ سئو جزئی از زندگی شماست.

نکته طلایی پایانی

حکایت بالا را مجدد مطالعه کنید. همه چیز در مسیر من به دفتر مدرسه نویسندگی تا حضور در آنجا سئوشده بود. همه اتفاقات آن روز باعث شد تا من به ذهن سئوشده بیشتر نزدیک شوم. ذهن سئوشده دیگر چیست؟ اینجا را مطالعه کنید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *