وقت آن رسیده که تصاویر وبسایتتان با دقت بیشتری گزینش کنید و برای سئوی آن وقت بگذارید. اما 3 نکته وجود دارد که عدم رعایت آن از عوامل اصلی اشتباه در سئوی تصاویر است.
هر روز که از پیدایش اولین صفحه وبسایت شما میگذرد، هوش مصنوعی گوگل پیشرفت کرده و توانایی تشخیص تصاویر خوب را بیش از قبل پیدا میکند. اما فراموش نکنید که مخاطب اصلی محتوای شما گوگل نیست. کاربری است که در نقاط مختلف سایت کلیک کرده و چشماناش منتظر تصویر ابتدایی مقاله است. پیشتر از اهمیت استفاده تصاویر در مقاله گفته بودم و اینکه نقش پیازداغ را در مقالات ایفا میکند.
تصویر شاخص صفحات یا برگهها، ویترین اصلی محتوای وبسایت شما است. بخش مهمی که باید آن را به اندازه بدنه اصلی مقاله جدی بگیرید. پس جای هیچ اشتباهی در این مرحله نیست. در ادامه به 3 نکته اصلی درباره سئوی تصاویر اشاره میکنم که رعایت نکردن آن، تاثیرات منفی بر ذهن خواننده و در نتیجه در ذهن گوگل خواهد گذاشت.
1. ماهیت تصویر باید با محتوای صفحه سازگار باشد
اولین و مهمترین اصل در انتخاب تصویر وبسایت، شرح تصویر از مطالب صفحه موردنظر است. هیچگاه نمیتوانید از «پنیر تبریزی» بنویسید و «آینه بغل پراید» را به عنوان تصویر شاخص انتخاب کنید. تا اینجای کار همه چیز واضح است. سئوی تصویر مطالب شما به شدت به ماهیت آن بستگی دارد. این تصویر باید به درک بهتر کاربر از مطلب شما کمک کند.
اما مواقعی پیش میآید که عنوان مطلب شما کمی انتزاعی میشود. عناوینی که خلق تصویر برای آنها دشوار است. چاره چیست؟ مثلن زیر را داشته باشید:
مثلن: چه تصویری برای عنوان «بهترین پروفمنسهای متافیزیکی جهان» انتخاب میکنید؟ سخت شد؛ نه؟
اما چند راهکار برای حل این چالش:
-
از نوشتن عناوین مرتبط با کلمه کلیدی مقاله در تصویرتان استفاده کنید
فرمول:
(یک بکگراند با رنگ اصلی وبسایتتان) + (تایپ عبارت موردنظر با رنگ ثانویه وبسایت)
(یک بکگراند با رنگ اصلی وبسایتتان) + (تایپ عبارت موردنظر با رنگ متضاد با رنگ اصلی سایت)
(یک بکگراند با رنگ اصلی وبسایتتان) + (تایپ عبارت موردنظر با رنگ مکمل با رنگ اصلی سایت)
2. تصویرتان را شخصیسازی کنید
متفاوت باشید. منحصربهفرد طراحی کنید. از المانهایی استفاده کنید که تا حدامکان تصویر شما را یکتا کند.
اما چند راهکار برای حل این چالش:
-
تمام تلاش خود را کنید تا از تصاویر موجود در گوگل استفاده نکنید.
چند المان گرافیکی را انتخاب کنید و با ترکیب آنها، یک تصویر جدید و سفارشی خلق کنید.
-
از یک امضا یا نام و نامخانوادگی در تصاویر خود استفاده کنید.
نام یا لوگوی اختصاصی خود را در تصویر اضافه کنید.
-
از تصویر خودتان در تصویر استفاده کنید.
گاهی بد نیست که برای ابرمقالهها با نوشتههای تخصصی از عکس خودتان هم در تصویر استفاده کنید.
(این مقاله بهروزرسانی خواهد شد. دوباره به اینجا سر بزن)
ممنون نکات جالبی بودند. بازهم بیشتر در این مورد بنویسید.
سلام خانم آقامحمدی عزیز 🍀
مطلب در حال تکمیل هستش. امیدوارم در آینده هم براتون مفید باشه