زندگی سئوشده

انسان موفق از تمام آموزه‌های خودش در لحظات زندگی‌ بهره می‌برد. امروز می‌خواهم کمی از زندگی سئوشده برای شما بگویم.

سندرم «خب که چی؟» یکی از دلایل افت تحصیلی من در دوران دبیرستان بود. همیشه ذهنم درگیر بود که این‌ حساب دیفرانسیل کوفتی‌ در کجای زندگی به درد انسان می‌خورد. خوشبختانه این مشکل را با سئو ندارم. هر چند که سئو بیشتر یک مهارت است تا دانش، ولی خب توانستم با او رفیق شوم. این روزها با ذهن سئوشده پیش می‌روم و آموزه‌های آن زندگی‌ام را تحت‌تاثیر قرار داده است. 

هرچقدر که از سئو می‌دانید را در کابینت بالای ذهن‌تان نگه دارید؛ امروز قابلیت‌هایی از سئو را بررسی می‌کنیم که زندگی شما هدفمندتر می‌کند. یک زندگی سئوشده!

زندگی سئوشده چیست؟

اگر به نوشتن و وبلاگ‌نویسی علاقه دارید، بارها شده که شباهت زیادی میان زندگی خود و صفحات وبلاگ‌تان پیدا کرده باشید. زندگی سئوشده از همین جا آغاز می‌شود. جایی که شما باید شبانه‌روز خود را مانند صفحات مختلف وب‌سایت‌تان مدیریت کنید. بهترین‌ها برای محتوای آن آماده کنید.

از روزی که با سئو آشنا شدم، رابطه نزدیکی میان الگوریتم‌های آن و سبک زندگی افراد موفق یافتم. مواردی مانند:

1.کلمه کلیدی زندگی شما چیست؟

با چه کلمه کلیدی می‌خواهی رتبه بگیری؟

این سوال یکی از اولین مواردی است که در پروژه‌های سئو از مشتریان می‌پرسم. خیلی از المان‌های سوال بستگی به جواب همین سوال دارد. تحلیل رقبا، تدوین تقویم محتوایی و موارد دیگر. آیا برای شما پیش آمده که یک کلمه کلیدی را بالای طاقچه ذهن‌تان قرار دهید و زندگی‌تان را با آن تنظیم کنید؟ مثلن را داشته باشید:

مثلن: چندسالی است که در اسفندماه اهدافی را برای سال آینده  تنظیم می‌کنم. تمام تلاش سال آینده‌ام در براورده شدن این اهداف به کار گرفته می‌‌شود. این اهداف بر پایه کلمات کلیدی ذهنم شکل می‌گیرد. بر اساس آنها↓

  • هزینه‌های زندگی
  • روابط‌‌ اجتماعی
  • شرکت در دوره‌های آموزشی 

کلمه کلیدی‌هایی که قرار است در سال آینده به آن بپردازید را از همین الان مورد تحقیق و بررسی قرار دهید.

2.با چه افرادی لینک‌سازی خارجی برقرار می‌کنید؟

همانند صفحاتی که با آنها لینک‌سازی می‌کنید؛ ارتباط و بهره‌گیری از افراد مختلف که به مدل ذهنی شما نزدیک است، بخشی از مسیر موفقیت شما را تشکیل می‌دهد. نه‌تنها افراد بلکه منابع مطالعاتی شما، کانال‌ها و شبکه‌هایی که دنبال می‌کنید به شدت به بهبود زندگی شما کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنم بخشی از زمان خود را به شناسایی این افراد و منابع اختصاص دهید.

مثلن: من این چند وقت دغدغه زیادی برای یادگیری زبان ناشنوایان و ارتباط با افراد کم‌شنوا را داشته‌ام. اقداماتی که در این زمینه انجام داده‌ام↓

3.مخاطبان زندگی شما چه کسانی هستند؟

بهتر بود این سوال را در ابتدای لیست قرار می‌دادم. طبق استانداردهای جدید سئوی 2023، مخاطب و احساس نیاز او حرف اول و آخر را در سئو می‌زند. پس باید تمام محتوای سایت در راستای نیاز کاربر باشد.

حال بیاید پاسخ این سوال را در زندگی خود جستجو کنیم. مخاطبان زندگی شما چه کسانی هستند؟ برای چه چیزی یا چه کسی زندگی می‌کنید؟ سوال کلی است؛ نه؟ باید مخاطبان‌مان در زندگی را مشخص و نیازهای آن‌ها را بررسی کنیم. آیا توانایی ارضای تمام خواسته‌های آنها را داریم؟ پس باید آنها را با توجه به پرسونای شخصی طبقه‌بندی کنیم و برای هر کدام، دسته‌بندی‌های تدوین‌شده در زندگی خود تعریف کنیم.

داستان طولانی شد؛ برویم سراغ مثلن.

مثلن: چند مخاطب در زندگی شخصی‌ام که باید برای آنها محتوای مناسب داشته باشم ↓

  • شهربانو(همسرم) ←
  • دخترم ←
  • کارفرمای پروژه‌های کاری ←

4.فعالیت‌های ذهنی‌تان را با لینک‌‌سازی داخلی تنظیم کنید

گوگل تاکیدی زیادی در لینک‌سازی صفحات داخلی دارد. دلیل این کار هم برای نظم‌دهی ذهن مخاطب و پاسخ به سوالات احتمالی آنها است. این موضوع می‌تواند برای کمک به ذهن خودتان نیز به‌کارگرفته شود. این لینک‌سازی باید در ذهن شما نیز شکل بگیرد.  پس باید محتواهای مرتبط در ذهن‌تان را شناساسی کنید و متناسب با نیاز افراد یا حتی خودتان، آنها را ارائه دهید.

مثلن: افراد زیادی برای مشاوره در سئو به من مراجعه می‌کنند. برای پاسخدهی بهتر به آنها چند حرکت ساده می‌زنم↓

  • معرفی وب‌سایت شخصی‌ام
  • معرفی افرادی که خبره سئو هستند
  • معرفی چند ترفند در طراحی وب‌سایت

دست‌به‌کار شوید

اگر با خواندن این مقاله ارتباطی میان سئوی وب‌سایت و زندگی شخصی خود پیدا کرده‌اید، به شما و حودم تبریک می‌گویم. مبحث «زندگی سئوشده» و «ذهن سئوشده» کمک زیادی در درک سئو و کاربردهای آن می‌کند. اگر هنوز به این مفاهیم دست پیدا نکرده‌اید، ابتدا بر روی سئوی وب‌سایت‌تان وقت بگذارید و بعد از چند هفته مجدد این مقاله را مطالعه کنید.

خوشحال می‌شوم اگر تجربه‌ای که کسب کردید را با من به اشتراک بگذارید.

 

(این مقاله به‌روزرسانی خواهد شد. دوباره به اینجا سر بزن)

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *